Meer Tekoppel’s in de USA?

Mogelijk zijn er meer Tekoppel’s in de USA. Voordat Jannes te Koppel daar naar toe ging, ging een oom van hem een jaar eerder naar de USA. Hij kwam met vrouw en een dochter in Baltimore terecht. Het Familie-archief heeft verder geen gegevens over hoe het verder verliep met hen. Waarschijnlijk sterft de familienaam daar uit, omdat er alleen vrouwelijke nakomelingen waren, maar dat moet nog onderzocht worden.

Dit bericht werd geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink .

2 reacties op Meer Tekoppel’s in de USA?

  1. Bennie Schilderink zegt:

    Hallo Leon,

    Een aantal jaren geleden heb ik drie dochters gevonden van Jan te Koppele en Henrica Gebbink, die in Amerika geboren zijn.

    Anna, geboren December 1849 heeft negen dochters en een zoon nagelaten.

    Anna trouwde met Henry Abbing. Twee dochters van hen zijn 96 en 99 jaar oud geworden.

    Er staat me iets van bij dat ik dit alles aan jou heb doorgegeven.

    In de doopakte die je gisteren stuurde zou ik ook Gerrit te Koppel lezen.

    Groeten,

    Bennie Schilderink

    • Hallo Bennie,
      Dat klopt, ik heb een en ander van jou toen gekregen. Maar verder ben ik niet gekomen en ik hoopte dat er toch nog een jongetje Tekoppel tevoorschijn zou komen die daar nog voor wat Koppeltjes had gezorgd. Overigens ben ik in een spoed-zoek-klus een keer een Tekoppel tegen gekomen in Ohio, maar dat spoor ben ik weer kwijt. En die bleek ik niet te kunnen plakken aan de Tekoppels die ik al kende. Als ik wat meer tijd heb pak ik het wel weer op.
      We gaan weer vrolijk verder.
      Groet,
      Leon

Geef een reactie

